Asansör HYB Belgesi Nasıl Alınır? | CEMKA

Asansör HYB Belgesi Nasıl Alınır?

Asansör HYB belgesi (Hizmet yeterlilik belgesi), tüketiciye sunulan hizmetlerin Türk standartlarına ve tüm kriterlere uygun olduğunu gösteren belgelendirmedir. Asansör firmalarında yapılan testler ve incelemeler sonucunda uygunluk varsa HYB belgesi verilir.

Asansör firmaları HYB belgesi aldıklarında standartlara uyma zorunluluğu vardır. Yıllık olarak yenilenen HYB belgesi asansör konusunda bakım hizmeti veriyorsanız bu belgenin alınması ve devamlılığının sağlanması yasal zorunluluktur. CE Belgesi almayan firmalar HYB belgesi alabilirler. HYB belgesi için değişen standartlar için de denetim talebinde bulunulmalıdır.

HYB belgesi TS 12255 için gereken şartlardan bazıları şunlardır.

  • Marka Tescil belgesi (kendi markası için)
  • Yetkili Mühendis ya da mühendisler
  • İşyerinin fiziki özellikleri
  • Yeteri kadar yetkili personel
  • CE belgesi ya da sözleşme
  • Topraklama raporu
  • HYB için gerekli dokümantasyon
  • Gerekli sigorta ve raporlamalar.

TSE HYB belgesi için Cemka mühendisliğe başvurmadan buradan Hizmet yeterliklik belgesi için formu indirerek başvurunuzu yapabilirsiniz. Cemka mühendislik sadece TS 12255 ve 13015 asansör hizmet standartlarında danışmanlık hizmeti vermektedir.

İlgili Yazılar

TSE-HYB Belgesi Nedir?

TSE-HYB, Tüketicilere sunulan hizmetlerin Türk standartlarına uygunluğunu gösteren belgelendirmedir. Asansör firmaları ve bakım yapan asansör servis firmalarının mutlaka HYB hizmet yeterlilik belgesi alması gerekmektedir. Faaliyetlerini standartlara uygun hale getirmenin yasal yolu budur. Hizmet veren asansör firmaları standartlara uyduğu takdirde...

Read More
Hemen Arayın